Harman/Kardon Model 50+ Seltenes Einzelstück
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Ecki
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#1
02.05.2009, 21:38

Big Grin Habe mir grade auf verdacht diesen Receiver in der Bucht geangelt. Ich wollt nur mal wissen was Ihr über das Gerät wisst, ich habe da nicht wirklich was bei google gefunden.

Harman/Kardon Model 50+

   
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 07.05.2009, 21:17 von Ecki.)
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Stones
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#2
03.05.2009, 16:35

Wie ist denn die genaue Gerätebezeichnung? Smile
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Der Internetsender mit traditioneller Blues - Blues Rock Musik. Prost

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Ecki
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#3
03.05.2009, 17:58

Zitat:Wie ist denn die genaue Gerätebezeichnung?

Harman/Kardon Model 50+

Die Bezeichnung war wohl in den siebziger Jahre üblich, ich habe selber auch einen NAD Model 60 Big Grin

Das einzeigst was ich im Netzt gefunden habe ist dieser Artikel von HIFI-WIKI:

http://www.hifi-wiki.de/index.php/Harman...in_powered

Der Besagte Receiver wird dort im Text erwähnt Prost Genaueres weiß ich erst wen er bei mir auf dem Schreibtisch steht... aber ich frage schon mal damit ich schon ein paar Hintergrundinformation in der Hand habe.
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 07.05.2009, 21:17 von Ecki.)
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Stones
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#4
03.05.2009, 19:05

Das scheinen ja Geräte zu sein, die speziell für unser Alter
konzipiert sind. Big Grin Trink
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Ecki
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#5
03.05.2009, 19:56

(03.05.2009, 19:05)Stones schrieb: Das scheinen ja Geräte zu sein, die speziell für unser Alter
konzipiert sind. Big Grin Trink

Oder man muss mindestens 50 Jahre alt sein um diese Geräte mal im Laden gesehen zu haben Big Grin

Jetzt mal nebenbei das habe ich im HF gefunden:

Quelle: Harman Kardon Prospekt von ca.1974/75
Zitat:75 + TWIN POWER-MULTICHANNEL RECEIVER INTRODUCTION

"Designed in the Citation tradition is, perhaps, the fundamental statement we make as we articulate our approach to product. During the pest year, Harman-Kardon has rededicated itself to that perspective and to that commitment.
Our new line of multichannel products is a vivid extension of that philosophy. Clearly, these are products !hat stretch the state of the art and products that establish new frontiers of engineering integrity, creativity, and performance."

SPECIAL FEATURES
An innovative bridging circuit links each pair of quad amplifiers. This quad-to-stereo conversion provides more than double the power per stereo section. The new configuration equally distributes the load into four output transistors connected in a bridge mode. Reliability is increased and linearity and square wave characteristics are improved. A slide switch, located an the rear panel, makes, simply, the selection of quad or stereo operation.
Two separate power supplies permit power amplifiers to generate full
3 output with all four channels driven simultaneously even under musical stress conditions. The power supplies are separated into two sections: left front and back and right front and back. Each side of the receiver, therefore, is fed by its own supply voltage. This enables the receiver to maintain absolute left-to-right Separation regardless of mode of operation, or type of program material played.
All circuitry follows the Citation tradition of design with close tolerance components and conservatively rated specifications.
Ultra-wideband power amplifier and preamplifier stages yield unprecedented phase linearity from 1 Hertz to beyond 75 kHz.
Newly designed FM muting circuit removes all traces of interstation noise when tuning across the FM dial without introducing thumps or other extraneous sounds.
Illuminated pushbutton on/off switch permits user to turn receiver an and off without upsetting careful positioning of controls.
Large illuminated meter permits user to tune to exact center of FM station for lowest noise and distortion. Meter indicates maximum signal strength in AM.
Heavy counterweighted flywheel provides smooth tuning action.
Front panel stereo or quad headphone receptacles.
Bass and treble controls for front and back tone adjustment permit
exceptional flexibility, especially in the stereo mode with remote
speakers in another room. Each set of speakers now has its own tone
control setting.
Heavy duty, extremely fast silicon output devices capable of handling twice the available power of the receiver.
Controlled impedance regulation of the power supplies permits instantaneous power demands. Woofers move in a long, fast throw without robbing power from the mid-range and high frequency drivers.
Dual supply voltages (negative and positive) and DC coupling throughout enables power amplifier to extend virtually to DC with extremely low phase shift.

Square wave tilt at 20 Hertz is less than 3%.
Exceptionally fast high frequency rise time achieved through use of Citation audio circuitry. Better than 2 microseconds rise time at 20kHz.
Remote and main speaker selector switching in stereo or quad. Provides flexibility for connecting speakers in stereo, or quad in various parts of the home in numerous permutations.
External Dolby noise reduction/tape monitor switch permits user to connect external Dolby NR to system for use with Dolby FM broadcasts, Switch also serves as stereo tape monitor if Dolby NR not employed.
Quadriphonic tape monitor switch provides monitoring for either a quad or stereo recorder.
Contour switch restores low frequencies normally lost at low volume levels.
High and Low out Filters remove annoying hiss and rumble.
Illuminated indicator numerals provide positive identification of the mode of operation. Numeral 1 for mono, 2 for stereo, 4-2-4 for SO matrix quad, 4-2-4 for SO matrix blend, 2-4 for stereo synthesis and and 4-4 for discrete quad.
360° joystick sound field balance control enables user to set stereo or quad sound source anywhere within the listening area. Unquestionably the most versatile control ever designed for a home music system.
Synthesizes all stereo program material (FM, tapes, phono) to pseudoquad through use of Harman/Kardon designed phase-shifting network. Network designed to give spacious, totally transparent sound closely approximating the depth and dimension of the concert hall.
Harman/Kardon ultra-wideband SO matrix delivers superb four channel sound from SO program sources. Model 754- employs two SO positions for maximum flexibility. First position retains exact balance and perspective of the concert hall while second position introduces slight amount of blend in the front channels. This is especially useful for the playback of hard rock and contemporary music or where a soloist is predominant.
Extremely sensitive, low-noise tuner pulls in distant stations with amaz
ing clarity and freedom from noise. Automatic stereo circuit switches
FM section to stereo the moment a stereo FM broadcast is received.
Provision for discrete quad reel-to-reel, or 8-track cartridge deck. Will
also accommodate the new RCA discrete disc system with the addition
of Harman / Kardon's special external discrete phono adapter.
Provision to play back discrete FM broadcasts (when approved for
transmission).

FONT PANEL CONTROLS AND FEATURES

Illuminated pushbutton power switch
Stereo/quad headphone receptacles
Speaker selector switches for main and remote stereo or quad systems
External Dolby NR/Tape monitor (stereo only)
Stereo/quad tape monitor
Contour
FM muting
High cut filter
Low cut filter
Function selector: Phono, Stereo FM, FM, Discrete FM/Aux, Discrete phono/Aux, AM
Separate front and back bass and treble tone controls
Mode selector: Mono, Stereo, SQ Matrix, SQ Matrix Blend, Stereo-to-Quad, Discrete Quad
Ganged Tour channel volume control
Joystick Sound field balance control
Station tuning knob
Illuminated mode indicator lights
Stereo FM indicator light
AM/ FM tuning meter
lluminated dial pointer
REAR PANEL CONTROLS AND FEATURES
Swivel AM loopstick antenna
Thumbscrew connectors for external AM and FM antennas
Dolby NR/Tape Monitor inputs (stereo)
Stereo magnetic phono input receptacles
Four Discrete phono/Aux input receptacles
Four Tape Monitor input receptacles
Four Discrete FM/Aux input receptacles
Two Dolby NR/Tape Monitor outputs
Two sets of tape outputs with 8 receptacles (can record simultaneously with two recorders in stereo or quad)
Special Quad FM tuner output (single receptacle)
Main and remote speaker outputs for stereo or quad
AC convenience receptacle
Stereo/quad slide switch for double power stereo operation
AC line cord
AC line fuse
Four DC speaker output fuses
Phono grounding terminal

SPECIFICATIONS AMPLIFIER SECTION

Power Output: 45/45 watts, RMS, both channels driven simultaneously into 8 ohms, 20-20kHz at less than 0.5% THD at 120 volts, 50/60 Hertz AC. (in special double power stereo mode)

4x 18 watts, RMS into 8 ohms, 20-20kHz at less than 0.5% THD at 120 volts, 50/60 Hertz AC. ALL FOUR CHANNELS DRIVEN SIMULTANEOUSLY.
(Power measurements made by the most stringent and conservative standards. If measured by competitive standards, power would be 55/55 in stereo and 4x 23 in quad)
Power Bandwidth: From less than 10 to beyond 40kHz into 8 ohms, all channels driven in stereo or quad mode at less than 0.5% THD.
Total Harmonic Distortion: Less than 0.5% at any power rating from 0.1 watt to full rated power. (Typically runs below 0.2% from 20-20kHz at fulloutput)
Intermodulation Distortion: Less than 0.15% at rated output.
Hum and Noise:Better than 85dB below rated output (unweighted) in stereo or quad mode.
Damping Factor:40:1 at 4 and 8 ohms.
Frequency Response: From below 4 Hertz to beyond 70kHz, ±0.5dB at normal power levels.
From below 1 Hertz to beyond 100kHz ±1.0dB at normal power levels.
Square Wave Tilt:Less than 10% at 20 Hertz. (Typically reads 5%)
Square Wave Rise Time:Better than 2 microseconds.
Stability:Absolutely stable with any type load.
Phono Overload:Greater than 75 millivolts.
Bass and Treble Tone±12db bass boost and cut at 50 Hertz.
Control Action:±12db treble boost and cut at 10kHz.

TUNER SECTION

FM Sensitivity:2.0 microvolts, IHF.
Ultimate Signal to Noise Ratio:70db.
Capture Ratio:2.5dB.
Image Rejection:
-50dB.
Spurious Response Rejection:-78dB.
Multiplex Separation:35dB.
Total Harmonic Distortion:0.6% mono. 0.7% stereo.
AM Rejection: -50dB.
SCA Suppression:Totally inaudible.
AM Sensitivity: 200 microvolts/meter.
Image Frequency Rejection: Better than 55dB.
IF Rejection: Better than 55dB.
Selectivity: Better than 34dB.
Dimensions: 16%" W x 15" D x 5" H (less knobs)
Weight: 28 pounds.
CW75 walnut enclosure avatlable es an accessory.
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fibbser
Unregistered

 
#6
06.05.2009, 14:33

Hi Ecki,

lass Dich von der Leistungsangabe mal nicht abschrecken! Ich (d.h. meine Frau9 habe einen Kenwood Verstärker, der auch nur 2x22W an 8 Ohm abgibt...dem eigentlichen Klang tut das kein Abruch....

Die damaligen Geräte waren schon "etwas besseres"...

Berichte doch bitte mal, wenn Du ihn hast Prost
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Ecki
Administrator

Beiträge: 467
Registriert seit: Sep 2008
#7
07.05.2009, 21:05

Also über die Leistung habe ich mir noch nie sorgen gemacht :-/

Ich selber habe ja auch nen "kleinen" Kenwood als Verstärker im Einsatz, der dürfte so real bei 40 W pro Kanal liegen und das ist vollkommen ausreichend:
   

ps. Der 50+ Plus ist heute "angekommen", leider war ich nicht da, muss Ihn also Morgen von der Post abholen Prost
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Michael-Otto
Unregistered

 
#8
10.05.2009, 17:48

Hallo,

wohl dem, der ein bescheidenes Archiv sein eigen nennt.
Anbei die Daten zum 50+, um den geht es ja hier, nicht um den 75+.

Quelle: HK Prospekt

SPECIFICATIONS
Continuous Power (Stereo): 25 watts, RMS, per channel into 8 ohms at 1 kHz.
Continuous Power (Quad): 4 x 12-1/2 watts, RMS, per channel Info 8 ohms at 1kHz.
Total Harmonic Distortion: 0.3% at l kHz.
Intermodulation Distortion: 0.5% (40 & 4,000Hz) 3dB down in power.
Frequency Response:18-74,000 hertz ±1.0dB.
Power Bandwidth: 28-30,000 hertz, 3dB down.
Matrix Phase Differential: 0° to ± 6°.
Matrix Overload: 4 volts, RMS, 20-20kHz.
Matrix Frequency Response: 20-20kHz (uniform amplitude)
Hum and Noise:
Phono: -60dB.
Aux: -63dB.
Damping Factor: 20 into 8 ohms.
Bass Control: ±12dB at 50 hertz.
Treble Control: ±12dB at 10kHz.
FM Sensitivity: 2.8 microvolts, IHF.
FM Total Harmonic Distortion:0.9%.
Ultimate Signal to Noise: 62dB.
Capture Ratio: 3.0dB.
IF Rejection: 60dB.
Spurious Response Rejection: 60dB.
Stereo Separation: 30dB.
AM Sensitivity: 30 microvolts.
Image Rejection: 40dB.
Size: 15-5/8" Wide x 12-3/4" Deep x 4-3/4" High (less knobs)
Weight: 18 pounds.

Model CW-25 optional walnut enclosure

Gruß

Michael-Otto
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Ecki
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#9
12.05.2009, 18:35

So habe den Verstärker grade mal ausgepackt Big Grin

Leider sehr "verbraucht" ich muss ihn mal richtig sauber machen.

Hier mal ein paar Bilder vom Gerät:

[Bild: HarmanundKardonModell50_6.jpg]
[Bild: HarmanundKardonModell50_2.jpg]
[Bild: HarmanundKardonModell50.jpg]
Eine Ersatz-Sicherung gab es auch noch gratis dazu Big Grin
[Bild: HarmanKardonModel50.jpg]

Ich putz den Harman 50+ mal und mach neue Fotos Prost

Edit:

So das Gerät wurde von mir mal gereinigt Trink Da habe ich mir doch eins verdient oder Big Grin

    [Bild: HARMAN_KARDON_FUENFSIG_PLUS.jpg]
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 12.05.2009, 20:37 von Ecki.)
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harmin4000
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#10
12.05.2009, 21:54

Prost sieht ja klasse aus. Auf dich kann man jtzt neidisch sein. Für wieviel hast du ihn eigentlich erstanden???
Gruß Michael Prost


[Bild: ticker-18483.png]
--> Ich bin Stolz auf mich :-)
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Ecki
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#11
12.05.2009, 22:08

Zitat:Für wieviel hast du ihn eigentlich erstanden???

Für sage und schreibe XX Wink Euro in der Bucht Hail

Und der sieht noch ganz gut aus ...ich mach mal richtige Fotos wenn ich morgen noch lust habe.
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 25.05.2009, 17:31 von Ecki.)
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harmin4000
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#12
13.05.2009, 12:30

du glückspilz. ^^ Prost
Gruß Michael Prost


[Bild: ticker-18483.png]
--> Ich bin Stolz auf mich :-)
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Ecki
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#13
16.05.2009, 10:56

Habe das Gerät jetzt mal ausgiebig einen Lausch-Test unterzogen [Bild: web-smilies_party0056.gif]
Der klang ist vollkommen akzeptabel. Der Radioempfang ist auch gut. Die Regler kratzen nicht Big Grin Das Gerät gefällt mir immer mehr.
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 16.05.2009, 11:02 von Ecki.)
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